-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34757 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

«فخر الاسلام» كه بود و چگونه اسلام آورد؟

«فخر الاسلام» مؤلف كتاب «انيس الاعلام» يكي از كشيشان بنام مسيحي بوده، و تحصيلات خود را نزد كشيشان مسيحي به پايان رسانيده است و به مقام ارجمندي از نظر آنان نائل آمده در مقدمه اين كتاب ماجراي عجيب اسلام آوردن خود را چنين شرح مي​دهد



« ... بعد از تجسس بسيار و زحمات فوق​العاده و گردش در شهرها خدمت كشيش والا مقامي رسيدم، كه از نظر زهد و تقوا ممتاز بود، فرقه «كاتوليك» از سلاطين و غيره سؤالات ديني خود را به او مراجعه مي​كردند، من نزد او مدتي مذاهب مختلفه نصارا را فرا مي​گرفتم، او شاگردان فراواني داشت، ولي در ميان همه به من علاقه خاصي داشت، كليدهاي منزل همه در دست من بود، فقط كليد يكي از صندوقخانه​ها را پيش خود نگاهداشته بود.



در اين بين روزي كشيش مزبور را عارضه​اي رخ داد به من گفت به شاگردها بگو حال تدريس ندارم. وقتي نزد شاگردان آمدم ديدم مشغول بحثند، اين بحث منجر به معني لفظ «فارقليطا» در سرياني «پريكتلوس» به زبان يوناني شد جدال آنها به طول انجاميد، هر كسي رأيي داشت ... .



پس از بازگشت، استاد پرسيد امروز چه مباحثه كرديد؟! من اختلاف آنها را در لفظ «فارقليطا» از براي او تقرير كردم ... گفت تو كداميك از اقوال را انتخاب كرده​اي؟



گفتم مختار فلان مفسر را اختيار كرده​ام.



كشيش گفت تقصير نكرده​اي، و لكن حق و واقع خلاف همه اين اقوال است، زيرا حقيقت اين را نمي​دانند مگر راسخان في العلم، از آنها هم تعداد كمي با آن حقيقت آشنا هستند، من اصرار كردم كه معني آن را برايم بگوئيد، وي سخت گريست و گفت هيچ چيز را از تو مضايقه نمي​كنم ... در فرا گرفتن معني اين اسم، اثر بزرگي است، ولي به مجرد انتشار، من و تو را خواهند كشت! چنانكه عهد كني به كسي نگوئي اين معني را اظهار مي​كنم ... من به تمام مقدسات قسم خوردم كه نام او را فاش نكنم، پس گفت اين اسم از اسماء پيامبر مسلمين است و به معني «احمد» و «محمد» است.



پس از آن كليد آن اطاق كوچك را به من داد و گفت در فلان صندوق را باز كن و فلان و فلان كتاب را بياور، كتابها را نزد او آوردم، اين دو كتاب به خط يوناني و سرياني پيش از ظهور پيامبر اسلام بر پوست نوشته شده بود.



در هر دو كتاب لفظ « فارقليطا» را به معني، احمد و محمد، ترجمه نموده بودند سپس استاد اضافه كرد علماء نصارا قبل از ظهور او اختلافي نداشتند كه «فارقليطا» به معني «احمد و محمد» است، ولي بعد از ظهور محمد(ص) براي بقاي رياست خود و استفاده مادي، آن را تأويل كردند و معني ديگر براي آن اختراع نمودند و آن معني قطعاً منظور صاحب انجيل نبوده است.



سؤال كردم درباره دين نصارا چه مي​گويي؟ گفت با آمدن دين اسلام منسوخ است، اين لفظ را سه بار تكرار نمود پس گفتم



در اين زمانه طريقه نجات و صراط مستقيم ... كدام است؟ گفت منحصر است در متابعت محمد(ص).



گفتم آيا تابعان او از اهل نجاتند؟ گفت آري و الله (سه بار تكرار كرد) ... سپس استاد گريه كرد و منهم بسيار گريستم گفت اگر آخرت و نجات مي​خواهي البته بايد دين حق را قبول نمائي ... و من هميشه تو را دعا مي​كنم، به شرط اينكه در روز قيامت شاهد باشي كه در باطن مسلمان و از تابعان حضرت محمد(ص) هستم، ... هيچ شكي نيست كه امروز بر روي زمين دين اسلام دين خداست ... .»!!








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.